.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
كرسي آزاد انديشي در دانشگاه آزاد قائمشهر برگزار شد


دكتر طائب: شناخت حوزه كاربرد و فعاليتهاي آموزشي و پژوهشي مرتبط و وظايف 3 گانه دانشگاهيان در عرصه توليد ملي مي باشد.
دكتر طائب رئيس منطقه 3 دانشگاه آزاداسلامي در نشست كرسي آزاد انديشي ويژه استادان با عنوان رسالت دانشگاه در تحقق شعار سال ( توليد ملي حمايت از كار و سرمايه ايراني) در جمع اساتيد دانشگاه آزاد اسلامي واحد قائمشهر بياناتي رادر خصوص جايگاه دانشگاهيان در عرصه توليد ملي ارائه نمود. ايشان در مقدمه حمايت از توليد ملي را توليد نيروي انساني ندانست و به عنوان يك استاد كارآفرين دانشگاه صنايع توليدي كشور را به 3 دسته واحد توليدي تقسيم كرد.
وي دسته اول را واحدهاي توليدي دولتي دانست و اظهارداشت اين دسته درواقع شامل افراد متخصص و صاحب نظر در تمامي منابع مي باشند اما عليرغم وجود اين متخصصين به فناوريهايي كه در توليد شان استفاده مي كنند تسلط تخصصي و علمي ندارند و نمي توانند از نظر تخصصي و علمي مباني مربوطه را بيان كنند و اين واحدها عمدتاً ظرفيتهاي توليديشان كمتر از ظرفيت اسمي است. دسته دوم آنهايي هستند كه از فن آوري بومي استفاده كردند كه به وفور مي توانيد اينها را در كشورمشاهده كنيد اين واحدهاي معمولاً كوچك به هيچ عنوان از يك طراحي منطقي برخوردار نيستند و بدون طي مراحل علمي ،تخصصي بهره برداري مي شوند و بعلاوه ازيك سيستم كنترل كيفيت خوبي نيز برخوردار نيستند .
دسته سوم آنهايي هستند كه فناوريهاي آنها مياني است و فعاليتهايشان حساب شده تر است و اين دسته حد وسط را دارند و مي توان گفت داراي بهره برداري خوبي هستند.
وي بيان داشت اگر اين 3 دسته را در كنار هم قرار بدهيم يك سري ويژگي مشترك بين اين واحدها پيدا مي كنيم.
دكتر طائب در ادامه به برخي مشكلات توليد در كشور از قبيل پائين بودن ظرفيتهاي اسمي واحد هاي توليدي- نداشتن تسلط تخصصي به تكنولوژي و فناوري موجود – روزمرگي – نداشتن آزادي عمل براي توليد- مطلوب نبودن كيفيت محصولات – نداشتن سياستگزاري و برنامه دقيق در توليد، فروش و بويژه خدمات بعد از فروش اشاره نمود.
مشاور عالي وزير علوم تحقيقات و فناوري جايگاه و وظيفه اساتيد را در عرصه توليد ملي در 3 حوزه - شناخت حوزه كاربرد 2- فعاليت آموزشي 3- فعاليت پژوهشي عنوان نموده و از اساتيد خواست تا الزاماً در حوزه تخصصي خود اطلاعات كافي فراهم نموده و با وضعيت اقتصادي – توليد و كيفيت محصول آشنا باشند. وي از روش تحقيق امروزه در دانشگاهها انتقاد كرد و از اساتيد خواست تا مسائل مبتلا به حوزه كاربردشان را بشناسند و براي رفع مشكلاتشان كوشش كنند و بويژه در خصوص جدي گرفتن درس كارآموزي براي دانشجويان تأكيد كرد و اظهار داشت اين درس زمينه ساز تمامي امور كاربردي در كشور مي باشد .
ايشان همچنين به اين نكته كه با وجود انواع و اقسام پارامترهاي موجود در كشور ،درصد كمي از پروژه هاي ما تحقيقاتي است اشاره نمود و به اين فرموده مقام معظم رهبري كه بيان داشتند 90 درصد پروژه هاو پايان نامه هاي ما بايد كاربردي باشد تأكيد كرد.
دكتر طائب در پايان اظهار داشت ما مي توانيم به حوزه كاربرد ثابت كنيم كه قادر به حل مشكلات حوزه كاربرد هستيم و اين ادعا هم با پشت ميزنشيني و صرفاً سخن گفتن در كلاس مهيا نخواهد شد اما وجود مشكل تحريم اقتصادي كه پيش رو داريم فرصت بي نظيري براي ما دانشگاهيان است كه ثابت كنيم مي توانيم مشكلات ملي را حل كنيم و ظرفيتهاي توليدي را به ظرفيتهاي اسمي و بعد مراتب بالاتر از اسمي برسانيم و هزينه توليد و قيمت تمام شده را كاهش دهيم و سود صنعت را افزايش دهيم و تمام مشكلات مبتلابه را با توجه به حوزه هاي تخصصي خود از بين ببريم و باتحقق اين امر ديگر اوضاع قبل از تحريم كشور تكرار نشدني خواهد بود و اين بزرگترين فضل و عنايت خداوند براي ما است كه در اين زمينه تلاش كنيم.
در ساعت پاياني اين جلسه ،برخي استادان واحد در قالب آزادانديشي سوالات يا توصيه هايي را مطرح نموده و به گفت و شنود متقابل نشستند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.103 seconds.